DOLAR 32,59
EURO 34,8178
ALTIN 2421,273
BIST 9645,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

    SALT Beyoğlu’nda gösterim programı

    SALT Beyoğlu’nda gösterim programı
    04.05.2018
    A+
    A-

     

    MEKÂNSAL MÜZAKERELER

    19-20 Mayıs ve 26-27 Mayıs

    Açık Sinema

    Mekânsal Müzakereler gösterim programı, sanatçılar Rosa Barba, Jasmina Cibic, Maj Hasager, Stephen Connolly ve Marie Voignier’nin video işlerinden oluşuyor. 2009 ile 2018 yılları arasında üretilen beş iş, yakın tarihin kentsel çevre üzerinde bıraktığı iz ve değişimlerin toplumsal bellekteki dışa vurumlarını irdeliyor.

    Rosa Barba’nın 2016 tarihli işi Disseminate and Hold [Dağıt ve Zapt Et], Brezilya’nın en büyük şehri São Paulo’nun merkezinden geçen Minhocão otoyolu temelinde, politik araçlar ve ütopik reformlar olarak kentsel yapı ve peyzajların rolünü araştırıyor. 1970’lerde inşasından bu yana otoyol ve çevresindeki dönüşümlere odaklanan sanatçı, arşiv görüntüleri ve söyleşiler eşliğinde halkın Minhocão’yla ilişkisinin zamanla nasıl değiştiğini inceliyor.

    Tear Down and Rebuild [Yık ve Tekrar İnşa Et] (2015), Belgrad’da bulunan ve modernist mimarinin en önemli örneklerinden olan eski Sırp Sarayı özelinde sanat, mimarlık ve görsel dilin ulus inşasındaki yerini örneklendiriyor. Jasmina Cibic’in “ulus inşa uzmanı”, “pragmatik”, “muhafazakâr” ve “sanatçı/mimar” olarak nitelediği dört karakter, Prens Charles, Benito Mussolini, Ronald Reagan ve Margaret Thatcher ile IŞİD bloggerlarından alıntılarla tarihî bir yapının yıkılmasının olası sonuçlarını tartışıyor.

    Maj Hasager’nın 2015’te ürettiği We will meet in the blind spot [Kör noktada buluşacağız], Mussolini yönetimindeki İtalya’nın İkinci Dünya Savaşı nedeniyle ertelenen 1942 Dünya Fuarı için yaptırdığı Esposizione Universale di Roma’yı [Roma Evrensel Sergisi] (EUR) merkeze alıyor. İnşası 1960’larda tamamlanan yapı, uzun yıllar film seti olarak kullanılır. Hasager, son olarak Hristiyan Filipinli göçmen topluluğun toplantılarına ev sahibi olan görkemli mermer yapının tarihi üzerinden ülkenin faşist geçmişine gönderme yapıyor.

    Machine Space [Makine Alanı] işi adını, coğrafya profesörü Ronald Horvath’ın 1974’te, “belirli bir alanın kullanımında makinelerin insanlara karşı önceliği olması durumunda makine kullanımına ayrılan alan” şeklinde tanımladığı terimden alıyor. Stephen Connolly, 2018 tarihli işinde, otomobil üretimine dayalı ekonomik yapının yerini mekânsal ekonomiye bıraktığı Detroit’te alanların nasıl değerlendirildiğini araştırıyor. ABD, Michigan’ın bu en kalabalık şehrinde ikamet politikaları ve ırksal ayrıcalıklarla biçimlenen kent mekânlarını birer ürün olarak tahlil ederken kapitalizmin kentsel etkilerini sorguluyor.

    Marie Voignier’nin 2009 tarihli Hinterland [Art Bölge] işiyse Almanya, Krausnick’teki Tropik Adalar’ın İkinci Dünya Savaşı döneminde Sovyet askerî hava üssü olan bir kubbeden dünyaca ünlü bir tatil köyüne dönüşümünü işliyor. Göz alıcı bir tropikler kurgusu ardındaki çetrefilli geçmişe, hizmet sektöründeki sömürü koşullarına dair güncel tespitler eşlik ediyor.

    Açık Sinema’daki Türkçe-İngilizce altyazılı gösterimler iki hafta sonu tekrarlı olarak gerçekleştirilecektir. Program herkesin katılımına açıktır.

    PROGRAM

    19-20 Mayıs ve 26-27 Mayıs

    14.00 Rosa Barba, Disseminate and Hold [Dağıt ve Zapt Et], 2016

    Portekizce; Türkçe ve İngilizce altyazılı

    21 dakika

    İstanbul İtalyan Kültür Merkezi’nin desteğiyle

    Jasmina Cibic, Tear Down and Rebuild [Yık ve Tekrar İnşa Et], 2015

    İngilizce; Türkçe altyazılı

    15 dakika

    15.00 Maj Hasager, We will meet in the blind spot [Kör noktada buluşacağız],

    2015

    İtalyanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

    38 dakika

    16.00 Stephen Connolly, Machine Space [Makine Alanı], 2018

    İngilizce; Türkçe altyazılı

    24 dakika

    17.00 Marie Voignier, Hinterland [Art Bölge], 2009

    Almanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

    49 dakika

    YORUMLAR

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.