DOLAR 32,4556
EURO 34,7655
ALTIN 2437,855
BIST 9915,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

    2016 yılında 31.7 milyar oyun indirildi

    2016 yılında 31.7 milyar oyun indirildi

    Netmarble EMEA Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda mobil oyun sektörünün 2016 yılı sonu itibariyle 41 milyar dolarlık bir ciroya ulaştığını söyleyerek dünya sinemasına yön veren Hollywood’u geride bıraktığını söyledi.

    2017 yılı şubat ayında en çok ciro yapan 10 akıllı telefon uygulamasından 9’unun oyun olduğunu ve 2016 yılında 31.7 milyar oyun uygulamasının indirildiğini belirterek, markaların pazarlama iletişimi yatırımlarında artık aradıkları hedef kitlenin mobil oyunlarda olduğunu sözlerine ekledi.

    Netmarble Türkiye Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda “Oyuna mı Geldik? Mobil Dünya’nın Oyun Gerçekleri” başlıklı bir sunum yaptı. Mobil oyun sektöründeki oyuncu profilinin değiştiğini ve geçtiğimiz 3-4 yıl içerisinde oyunla ilgili bildiğimiz her şeyi değiştirdiğini aktardı.

    Dünya mobil oyun pazarı 41 milyar dolar

    Şenyüz, Türkiye’de 2011 yılında mobil oyunların oyun sektörünü değiştirmeye başladığını ve 2011 yılında akıllı telefonların satışının hızla artmasıyla dünya oyun pazarı içinde sahip olduğu yüzde 10 seviyesindeki rakamın yüzde 37 seviyesine kadar geldiğini aktardı. Şenyüz şöyle devam etti:

    31.7 milyar oyun indirildi

    “7 milyar dolarlık sektör iken 2016 yılı 41 milyar dolar ile bitirdi. Yüzde 485 büyüme elde etti, tabi bu büyümeyle mobil oyun dünyanın en büyük oyun segmenti haline geldi. Dünyanın en çok kazanan aplikasyon – uygulamalarına baktığımızda, 2017 şubat ayında en çok kazanan uygulama sıralamasında 10 uygulamanın 9’u oyun. Diğeri Netflix olmuş. Gelecek ay başka bir marka olabilir. İlk 50 aplikasyona baktığımızda da 47’sinin oyun. 41 milyar dolarlık pazar demek 31.7 milyar oyun indirme demek 2016 yılında. Dünya nüfusuna böldüğümüzde dünyada kişi başına 6-7 oyun indirme olduğunu görebiliriz. Bu oldukça ciddi bir rakam.”

    Türkiye mobil oyun pazarı 220 milyon dolar

    Aras Şenyüz, 2013 yılında Türkiye’deki mobil oyun pazarının 40 milyon dolar olduğunu belirterek,2016 yılında ise bu rakamın yüzde 372 büyümeyle 220 milyon dolar olduğunu söyledi. Ülkemizde30 milyon aktif mobil oyuncunun bulunduğunu dile getiren Aras Şenyüz şöyle konuştu:
    “Louis Vuitton, Japonya’da Final Fantasy ana karakterini marka elçisi olarak kullandı. Markalar artık mobil oyunlarla hedef kitlesiyle nasıl bir araya geleceğinin yollarını arıyor. Bunun için projeler üretiyor. Netmarble Türkiye’de benzer hedef kitle marka pazarlama iletişimi çalışmalarını büyük markalarla hayata geçirdik. 2017 yılı mobil oyunların daha da yükseleceği ve adını daha sık duyacağı bir kavram olacak. 2017 yılı mobil oyun yılı olacak.”

    YORUMLAR

    Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.